Feeling Good Again

Feeling Good Again, een persoonlijk artikel op MiMakeup.nl

Zoals je hebt gemerkt is het me weer even niet gelukt om artikelen te plaatsten hier op mijn blog, want ik kon jammer genoeg de energie even niet opbrengen. Ik heb denk een vervroegde winterdip, echt zodra het koud begon te worden voelde ik me niet meer top. En dat kunnen we niet hebben natuurlijk, dat is helemaal niet handig. Daarom heb ik een soort ‘plan van aanpak’ opgesteld voor mezelf om me weer beter te gaan voelen. En ik dacht, misschien heb jij er ook wel wat aan! Niemand voelt zich altijd goed, dus is het altijd handig om te weten wat je kunt doen om weer uit je dip(je) te komen.

Tip 1: Workout

Blijf doorgaan met sporten, want dat laat je uit eindelijk beter voelen. Ik sport (sinds ik ben begonnen eind augustus) 3x in de week, en de laatste paar weken is dat 2x in de week geworden doordat ik me telkens niet lekker voelde, het regende, of het te koud was om uit bed te komen. Ik moet dus weer even mijn inner badass eruit halen en gewoon weer lekker gaan sporten, want die muscles groeien niet vanzelf :P.

Tip 2: Gezond eten

Bij mij is slecht voelen en slecht eten een beetje een vicieuze cirkel. Als ik me niet zo lekker voel heb ik een stuk minder discipline heb ik gemerkt, waardoor ik ongezonder eet. En daardoor voel ik me dan weer slechter, en zo gaat het verder. Ik moet dus weer even goed mijn maaltijden gaan plannen, en zorgen dat ik weer voldoende fruit en groente eet op een dag. En dat zou wel moeten gaan lukken met mijn nieuwe blender, want ik heb net een Nutribullet Pro gekocht (die wilde ik echt al héél lang hebben) dus nu kan ik van die mooie smoothie- en açai bowls maken :D.

Tip 3: Minder of gezond snacken

Dit is echt een puur persoonlijk punt, want ik heb de laatste tijd niet zozeer echt ongezonde maaltijden gegeten maar juist te veel gesnackt. Chocola, pepernoten (met chocola), chips, echt alles. Ik had echt gewoon zo’n sterke trek dat ik het niet meer uit mijn hoofd kon zetten. Dus vanaf nu ga ik proberen weer wat discipline terug te krijgen, en bij erge snacktrek wil ik wat gaan drinken of gaan wandelen. En als ik echt honger heb eet ik gewoon een gezonde snack, want die zijn ook heel erg lekker! Ik heb net een bestelling gedaan bij de Body & Fitshop (echt een van mijn favoriete webshops, ik word altijd zo blij van daar bestellen haha) met verschillende ingrediënten voor gezonde baksels, dus ik kan weer even vooruit! En ik heb ook multivitamine besteld die ik nu een aantal dagen gebruik, eens zien of dat een beetje helpt!

Tip 4: Goed voor jezelf zorgen

Als je je minder lekker voelt heb je meestal ook geen zin om allerlei verzorgingsrituelen te doen, maar dat kan juist helpen om je weer beter te voelen! Dus verzorg je huid goed door je (waarschijnlijk best wel droge) benen in te smeren met kokosolie, lekker een gezichtsmaskertje op te doen of een fijn haarmasker aan te brengen. Als je huid en haar er beter uitzien, dan voel je je vast al beter. Maar ik bedoel deze tip niet alleen qua uiterlijk, ook qua innerlijk is het van belang om goed voor jezelf te zorgen. Ga niet te laat naar bed, verwen jezelf met een avondje Netflix & thee en een dekentje, of juist een fijne avondwandeling.

Tip 5: Leuke outfits

Als ik me minder goed voel zie je dat soms terug in mijn outfits. Dan ga ik meestal vooral voor comfort (jeans en trui) of neem ik überhaupt de moeite niet om me echt aan te kleden (yay voor de fluffy pyjama broek en oversized oranje trui waarmee je buitens huis niet gevonden wil worden). Ik wil dus wat meer moeite doen voor mijn outfits, want ik heb zat leuke outfit combinaties in mijn Stylebook app staan. Dus het enige wat me nog rest is ze aantrekken en ermee rondlopen met confidence!

 

Dit waren de vijf tips die ik voor mezelf had opgeschreven, maar misschien heb jij ook nog goede tips? Ik hoor ze heel graag! En laat me ook weten of je er wat aan hebt, of ben ik de enige met een herfstdip(je)?

Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge